Plnění klimatizace, dezinfekce klimatizací, na vysoké úrovni v Liberci

Servis a plnění klimatizací

Nevoní Vám vaše klimatizace? Připadá Vám, že účinnost klimatizace je každým rokem nižší? Potřebujete rychle servis klimatizace před Vaší dovolenou?

Jak poznat, že klimatizace v automobilu v pořadku?

Stačí sledovat chování klimatizace při jejím provozu. Při zapnuté klimatizaci, kdy se okolní teplota pohybuje okolo 25°C, by se teplota vzduchu z výdechů ventilace auta měla pohybovat okolo 5-10°C a kompresor by se při volnoběžných otáčkách u většiny vozů neměl vypínat. Stejně tak jakýkoliv hluk vycházející z kompresoru může naznačovat problém. Také by z Vaší klimatizace neměl být cítit žádný nepřijemný pach. Včasná návštěva u odborníka je v těchto případech namístě.


Standartní plnění, čištění klimatizace - 790,- Kč

  • kontrola tlaku chladiva v okruhu
  • kontrola funkce kompresoru a ovladačů
  • odsátí případného zbytku chladiva
  • vyvakuování celého okruhu
  • kontrola těsnosti
  • doplnění oleje do okruhu
  • plnění novým chladivem
  • kontrola správné funkce a teploty

časová náročnost cca 50 minut, chladivo R134A v ceně služby !!!

 

Desinfekce klimatizace ozonem O3 - cena 350,- Kč


  • Dezinfekce výparníku a větracích šachet patří mezi základní údržbu klimatizace, kterou by měl každý majitel vozu s klimatizací pravidelně dodržovat. Výparník klimatizace je díl, který slouží k ochlazování proudícího vzduchu, nasávaného ventilátorem z okolí, zbaveného nečistot vlivem průchodu přes pylový filtr. Při provozu klimatizace se na výparníku vlivem teplotních rozdílů sráží atmosférická vlhkost, která vytváří ideální prostředí pro tvorbu mikroorganizmů a plísní. Takto zanedbaná klimatizace má nejen škodlivé účinky na zdraví cestujících, ale obtěžuje prostředí uvnitř automobilu i zápachem. Pokud se po dezinfekci klimatizace nepodaří napoprvé zápach úplně odstranit, je to známka zanedbané údržby a je potřeba dezinfekci v krátké době zopakovat. Jako prevenci doporučujeme dezinfekci klimatizace provádět 2x za rok.
  • V současnosti nejúčinější způsob likvidace bakterií a plísní v automobilu
  • Časová náročnost: 
          • malé vozidlo 45min. ozonování + 45min větrání                                    
          • velké vozidlo 60min. ozonování + 60min. větrání

 

                                          

 

Co způsobuje zápach z klimatizace a proč dezinfikovat klimatizaci 

Zápach způsobují bakterie a plísně, které se množí na vnitřním výměníku klimatizace (tzv. výparníku), protože jde o nejchladnější a nejvlhčí místo v interiéru vozidla. Nejintenzivnější bývá v okamžiku, kdy se po krátké době vracíte do auta, kterým jste přijeli se zapnutou klimatizací.

Proto je velmi vhodné provádět tzv. dezinfekci klimatizace, která zničí bakterie a plísně a odstraní zápach. Bohužel vzniku bakterií se nedá nijak nastálo zabránit, proto se doporučuje dezinfekci klimatizace provádět dvakrát ročně, vždy před a po sezóně používání klimatizace a to i v případě, že zápach necítíte.

Problém růstu bakterií na výparnících je všeobecný a postihuje všechny používané klimatizační okruhy, nejen ty v automobilech.

Neudržovaná klimatizace to je kašel, pálení očí...

Zanedbáním údržby klimatizace se zbytečně vystavujete všem nepříznivým vlivům, které vyplývají z pobytu v podobných prostředích. Kašel, podráždění, pálení v krku, pálení očí, to všechno mohou být důsledky zanedbání dezinfekce autoklimatizace. Toto pociťují obzvlášť osoby se zvýšenou citlivostí, případně lidé s alergiemi. Nepodceňujte proto pravidelnou údržbu.

Další poskytované služby v oboru autoklimatizací:

  • plnění okruhu klimatizace ekologickým chladivem R134a
  • detekce úniků chladiva z okruhu klimatizace
  • odstranění úniků z okruhu klimatizace, kontrola těsnosti okruhu
  • výměny veškerých dílů klimatizačního okruhu (výparníky, kondenzátory, kompresory, hadice, těsnění....)
  • aplikaci UV reflexní látky do okruhu (umožňuje rychlou detekci místa úniku chladiva)
  • tlakové zkoušky jednotlivých částí okruku klimatizace
  • diagnostika a opravy automatických klimatizací (ovládání climatronic atd.)

Nejčastější závady klimatizací v automobilech

Úniky chladícího média z okruhu klimatizace

Snaha výrobců automobilů o maximální snížení výrobních nákladů k tomu jen přispívá. Vzhledem k zátěži, kterou běžný provoz pro klimatizaci znamená (vibrace, rázy, vysoké teploty v motorovém prostoru, agresivní prostředí přesolených zimních komunikací) je nemožné vyrobit okruh zcela těsný a k drobným únikům chladiva dochází u každé klimatizace.

Jestliže Vaše klimatizace v autě nefunguje (nechladí) nebo se její účinnost snižuje během několika dnů či týdnů po naplnění, s největší pravděpodobností je to způsobeno únikem chladícího média z okruhu. V tomto případě nemá smysl přemýšlet o novém naplnění, jak je Vám doporučováno od naprosté většiny "odborníků z pneuservisů apod.", jejichž jedinou znalostí v tomto oboru je právě naplnění okruhu klimatizace chladivem.

Jestliže klimatizaci necháte pouze znovu naplnit chladícím médiem, neodstraní to její závadu, ale pouze důsledek. A proto můžete velmi brzy očekávat snížený účinek klimatizace nebo její úplné selhání, opět z důvodu úniku chladícího média. V takovýchto případech je nezbytné nejdříve zjistit přesné místo úniku média z klimatizace, tento únik zastavit a až poté, co bude okruh klimatizace utěsněn, může být naplněn chladícím médiem.

Někteří výrobci uvádí jako přijatelný unik až 30% hmotnosti chladiva za rok. Z toho vyplývá také účelnost preventivních prohlídek, které Vám zaručí že klimatizace bude opravdu funkční. Ty mohou také zabránit případné větší poruše, která by si vyžádala výrazně vyšší investice.