Klimatizace

Plnění klimatizace, dezinfekce klimatizací, na vysoké úrovni v Liberci

Servis a plnění klimatizací

Nevoní Vám vaše klimatizace? Připadá Vám, že účinnost klimatizace je každým rokem nižší? Potřebujete rychle servis klimatizace před Vaší dovolenou?

Jak poznat, že klimatizace v automobilu v pořádku?

Stačí sledovat chování klimatizace při jejím provozu. Při zapnuté klimatizaci, kdy se okolní teplota pohybuje okolo 25°C, by se teplota vzduchu z výdechů ventilace auta měla pohybovat okolo 5-10°C a kompresor by se při volnoběžných otáčkách u většiny vozů neměl vypínat. Stejně tak jakýkoliv hluk vycházející z kompresoru může naznačovat problém. Také by z Vaší klimatizace neměl být cítit žádný nepřijemný pach. Včasná návštěva u odborníka je v těchto případech namístě.

Servis klimatizace včetně čištění 590 Kč

(v ceně není zahrnuta cena chladiva)

  • kontrola tlaku chladiva v okruhu

  • kontrola funkce kompresoru a ovladačů

  • odsátí případného zbytku chladiva

  • vyvakuování celého okruhu

  • doplnění oleje do okruhu

  • kontrola správné funkce a teploty

Plnění klimatizace chladivem R134A 2,50 Kč/g

Plnění klimatizace chladivem R1234YF 6 Kč/g


Kontrola těsnosti pomocí UV detekčního barviva 280 Kč

Tlaková zkouška pomocí dusíku 300 Kč

časová náročnost cca 50 minut

Desinfekce klimatizace ozonem O3 - cena 490,- Kč

Dezinfekce výparníku a větracích šachet patří mezi základní údržbu klimatizace, kterou by měl každý majitel vozu s klimatizací pravidelně dodržovat. Výparník klimatizace je díl, který slouží k ochlazování proudícího vzduchu, nasávaného ventilátorem z okolí, zbaveného nečistot vlivem průchodu přes pylový filtr. Při provozu klimatizace se na výparníku vlivem teplotních rozdílů sráží atmosférická vlhkost, která vytváří ideální prostředí pro tvorbu mikroorganizmů a plísní. Takto zanedbaná klimatizace má nejen škodlivé účinky na zdraví cestujících, ale obtěžuje prostředí uvnitř automobilu i zápachem. Pokud se po dezinfekci klimatizace nepodaří napoprvé zápach úplně odstranit, je to známka zanedbané údržby a je potřeba dezinfekci v krátké době zopakovat. Jako prevenci doporučujeme dezinfekci klimatizace provádět 2x za rok.
V současnosti nejúčinnější způsob likvidace bakterií a plísní v automobilu
Časová náročnost: 

  • malé vozidlo 45min. ozonování + minimálně 60 min. větrání                                    
  • velké vozidlo 60min. ozonování + minimálně 60 min. větrání

Co způsobuje zápach z klimatizace a proč dezinfikovat klimatizaci?

Zápach způsobují bakterie a plísně, které se množí na vnitřním výměníku klimatizace (tzv. výparníku), protože jde o nejchladnější a nejvlhčí místo v interiéru vozidla. Nejintenzivnější bývá v okamžiku, kdy se po krátké době vracíte do auta, kterým jste přijeli se zapnutou klimatizací.

Proto je velmi vhodné provádět tzv. dezinfekci klimatizace, která zničí bakterie a plísně a odstraní zápach. Bohužel vzniku bakterií se nedá nijak nastálo zabránit, proto se doporučuje dezinfekci klimatizace provádět dvakrát ročně, vždy před a po sezóně používání klimatizace a to i v případě, že zápach necítíte.
Problém růstu bakterií na výparnících je všeobecný a postihuje všechny používané klimatizační okruhy, nejen ty v automobilech.

Neudržovaná klimatizace to je kašel, pálení očí... Zanedbáním údržby klimatizace se zbytečně vystavujete všem nepříznivým vlivům, které vyplývají z pobytu v podobných prostředích. Kašel, podráždění, pálení v krku, pálení očí, to všechno mohou být důsledky zanedbání dezinfekce autoklimatizace. Toto pociťují obzvlášť osoby se zvýšenou citlivostí, případně lidé s alergiemi. Nepodceňujte proto pravidelnou údržbu.

Další poskytované služby v oboru autoklimatizací:

  • plnění okruhu klimatizace ekologickým chladivem R134a
  • detekce úniků chladiva z okruhu klimatizace
  • odstranění úniků z okruhu klimatizace, kontrola těsnosti okruhu
  • výměny veškerých dílů klimatizačního okruhu (výparníky, kondenzátory, kompresory, hadice, těsnění....)
  • aplikaci UV reflexní látky do okruhu (umožňuje rychlou detekci místa úniku chladiva)
  • diagnostika a opravy automatických klimatizací (ovládání climatronic atd.)
  • nejčastější závady klimatizací v automobilech
  • úniky chladícího média z okruhu klimatizace

Snaha výrobců automobilů o maximální snížení výrobních nákladů k tomu jen přispívá. Vzhledem k zátěži, kterou běžný provoz pro klimatizaci znamená (vibrace, rázy, vysoké teploty v motorovém prostoru, agresivní prostředí přesolených zimních komunikací) je nemožné vyrobit okruh zcela těsný a k drobným únikům chladiva dochází u každé klimatizace.

Jestliže Vaše klimatizace v autě nefunguje (nechladí) nebo se její účinnost snižuje během několika dnů či týdnů po naplnění, s největší pravděpodobností je to způsobeno únikem chladícího média z okruhu. V tomto případě nemá smysl přemýšlet pouze o novém naplnění, jak je Vám doporučováno od naprosté většiny "odborníků z pneuservisů apod.", jejichž jedinou znalostí v tomto oboru je právě naplnění okruhu klimatizace chladivem.

Jestliže klimatizaci necháte pouze znovu naplnit chladícím médiem, neodstraní to její závadu, ale pouze důsledek. A proto můžete velmi brzy očekávat snížený účinek klimatizace nebo její úplné selhání, opět z důvodu úniku chladícího média. V takovýchto případech je nezbytné naplnit systém chladícím médiem s UV reflexní, pak se dá zjistit přesné místo úniku média z klimatizace, tento únik zastavit a až poté, co bude okruh klimatizace utěsněn, může být naplněn samostatným chladícím médiem.

Někteří výrobci uvádí jako přijatelný unik až 30% hmotnosti chladiva za rok. Z toho vyplývá také účelnost preventivních prohlídek, které Vám zaručí že klimatizace bude opravdu funkční. Ty mohou také zabránit případné větší poruše, která by si vyžádala výrazně vyšší investice.

RYCHLEPNEU CZ s. r. o.

 
Česká Republika
IČO: 17776180
DIČ: CZ17776180
DPD